Wij helpen je graag! Bel +31 (0) 85 800 07 77

Veelgestelde vragen

Algemeen

  • Hoe kan het dat de prijzen zo laag zijn?

    Wij houden al ruim 10 jaar onze prijzen laag door efficiënt te werken.

    • We werken uitsluitend op afspraak. Zo zijn onze adviseurs in staat om hun tijd optimaal te benutten zonder dat dit ten koste gaat van de aandacht die we aan iedere individuele klant kunnen schenken.
    • We doen niet aan geldverslindende reclamecampagnes. We maken optimaal gebruik van de mogelijkheden die het internet tegenwoordig biedt. Effectief en efficiënt.
    • We hebben een uiterst efficiënte, logistieke werkwijze waarbij we de keukens direct van de Duitse fabrikant bij jou thuis kunnen leveren
    • Bij ons heb je geen gedoe met lange onderhandelingen, we bieden je direct een reële prijs aan. Zo krijg jij een goede prijs, wij een tevreden klant.
    • We hebben lage servicekosten. Duitse keukens staan bekend om hun kwaliteit en duurzaamheid. Onze klanten hebben daarom zelden een servicemonteur nodig.
  • Waarom werken jullie alleen op afspraak?

    Wij vinden het zeer belangrijk dat er tijdens je bezoek direct een persoonlijk adviseur beschikbaar is om je te woord te staan. We streven naar een optimale spreiding van het aantal bezoekers in de showroom.

    Daarnaast is het werken op afspraak kostenbesparend, wat tot uitdrukking komt in onze aantrekkelijke lage verkoopprijzen.

  • Op de website staat een keuken die ik graag zou willen kopen, maar waarbij ik enkele elementen weg zou willen laten. Wordt de keuken dan goedkoper?

    Dat is mogelijk, maar dat is helaas niet altijd het geval. De aanbiedingen op onze website zijn zeer scherp geprijsd en uitsluitend mogelijk omdat ze berekend zijn op de standaardproductielijnen van de fabriek. Iedere aanpassing, hoe gering ook, kan van invloed zijn op de verkoopprijs. Zo is het zelfs mogelijk dat een kleinere opstelling de keuken juist duurder maakt. Onze keukenadviseurs zullen je persoonlijke wensen gedetailleerd met je bespreken en zullen je vervolgens een gepast advies geven.

  • Wat kost een nieuwe keuken?

    Bij alle keukenopstellingen van Keukenplaats op staan de prijzen duidelijk vermeld en wat je voor deze prijs krijgt. Houd er wel rekening mee dat de prijs is gebaseerd op een specifieke standaard keukenopstelling. De uiteindelijke prijs van je keuken is van veel factoren afhankelijk, zoals de afmetingen en je persoonlijke wensen met betrekking tot apparaten, materialen, fronten en eventuele accessoires.

    Benieuwd naar de kosten van je droomkeuken? Neem dan contact met ons op zodat we een geheel vrijblijvende offerte voor je kunnen maken.

  • Berekenen jullie kosten voor een ontwerp aan huis?

    Nee, een ontwerp aan huis is gratis en geheel vrijblijvend. Onze adviseurs komen graag bij je thuis. Zij brengen alles mee wat nodig is om je keuken ter plaatse te ontwerpen.

  • Zijn de prijzen voor de keukens op de website inclusief apparaten?

    Dit verschilt per aanbieding. Als de apparatuur niet is inbegrepen, dan kan deze vaak wel geleverd worden tegen meerprijs. Bij iedere specifieke aanbieding staat duidelijk vermeld wat er bij de prijs is inbegrepen.

  • Kan ik betalen in termijnen?

    Keukenplaats kan tot de helft van het aankoopbedrag financieren. We doen dit in samenwerking met Santander Consumer Finance Benelux B.V. Zij bieden je een helder betaalplan aan. Bij aankoop betaal je minimaal de helft van het bedrag. Het andere deel los je in maandelijkse termijnen af. Op elk moment kunt je – volledig boetevrij – extra aflossen. Een kredietaanbod loopt via Santander Consumer Finance. Keukenplaats geeft hierin geen advies, maar treedt op als bemiddelaar. Je dient zelf te bepalen of het door jou gekozen financieel product aansluit bij je wensen, behoeften en persoonlijke situatie. Neem contact met ons op voor de voorwaarden en je persoonlijke situatie.

  • Kom ik in aanmerking voor een financiering bij de aankoop van mijn keuken?

    Als je kenbaar maakt dat je je keuken maandelijks wil betalen door middel van een kredietaanbod van Santander Consumer Finance, moeten we een digitaal aanvraagformulier invullen. Hiervoor hebben we een aantal gegevens van je nodig, een kopie van je legitimatie en je bankpas. Na het indienen, wordt de aanvraag door Santander Consumer Finance in behandeling genomen en zullen zij beoordelen of je in aanmerking komt voor het kredietaanbod.

  • Kan ik me voorbereiden op een adviesgesprek?

    Het is verstandig om alvast een aantal zaken op een rijtje te hebben voordat je naar de afspraak met onze keukenadviseur gaat. Op onze website staan talloze voorbeelden waarbij je ideeën op kunt doen en je kunt laten inspireren. Als je al specifieke wensen of stijlen in gedachten hebt, dan is het goed om dit voorafgaand aan het adviesgesprek kenbaar te maken aan de keukenadviseur.

  • Hoe garandeert Keukenplaats de kwaliteit van de keukens?

    Keukenplaats werkt uitsluitend met nauwkeurig geselecteerde, voornamelijk Duitse fabrikanten, die beschikken over moderne machineparken. Al onze fabrikanten zijn gecertificeerd met de voor hen geldende normen op het gebied van kwaliteit, milieu en energie. Zo zorgen we ervoor dat onze keukens voldoen aan de hoge kwaliteit die wij leveren.

  • Moet ik mijn keuken zelf inmeten?

    Je kunt er voor kiezen om zelf je keuken in te meten, maar wij raden je aan om dit door ons te laten doen. Nadat je akkoord bent gegaan met de offerte, maken we een afspraak. Je dient er dan wel voor te zorgen dat de ruimte geschikt is om op een goede manier in te meten. Hoe je dit kunt doen zal de adviseur met je bespreken.

Assortiment

  • Voor welke merken van keukens en apparatuur kunnen we bij jullie terecht?

    Ons advies is om je vooral niet blind te staren op specifieke merken. Laat je adviseren door onze specialisten. Als je toch specifieke vragen of wensen hebt omtrent bepaalde merken, neem dan contact op met één van onze adviseurs. Keukenplaats werkt samen met diverse gerenommeerde Duitse fabrikanten en met nagenoeg alle producenten van eersteklas keukenapparatuur. Het assortiment kan per showroom verschillen.

  • Kan ik bij jullie ook onderdelen of apparatuur los bestellen?

    Ja, dat kan, mits het specifieke onderdeel of apparaat binnen ons leveringsassortiment valt. Neem gerust contact met ons op als je vragen hebt over een specifiek onderdeel of apparaat.

Klachten

  • Ik heb een klacht, waar kan ik deze melden?

    Keukenplaats heeft graag tevreden klanten. Mocht je ondanks onze goede zorgen toch een slechte ervaring hebben met onze service dan horen wij dat graag. Wij zullen er dan alles aan doen om dit te verhelpen. Je kunt een email met je ervaring sturen naar info@keukenplaats.com. Wij zullen dan de eerst volgende werkdag contact met je opnemen, zodat we gezamenlijk kunnen kijken naar de beste oplossing.

Levering & Montage

  • Wat is de levertijd?

    De levertijd is, afhankelijk van het merk keuken en de uitvoering, gemiddeld 4 tot 6 weken. In overleg kunnen we voor je kijken naar een kortere levertijd.

  • Leveren jullie ook keukens in het buitenland?

    Ja, wij leveren ook keukens in het buitenland. De regelgeving en procedures met betrekking tot transport, montage en belasting kunnen per land verschillen. Onze adviseurs kunnen je hierover informeren.

  • Wat kost montage?

    De kosten voor montage verschillen per keuken. Weliswaar werken we zoveel mogelijk met vaste prijzen per vierkante meter en vaste prijzen voor de aansluiting. Toch is iedere situatie uniek. Hierdoor is het helaas niet mogelijk om vooraf de montagekosten exact te bepalen. Wel kunnen onze adviseurs een op jouw persoonlijke situatie toegespitste raming van de kosten opstellen.

  • Zijn de prijzen op jullie website inclusief levering en montage?

    De op onze website vermelde prijzen zijn afhaalprijzen. Levering met montage is mogelijk tegen een meerprijs, maar is afhankelijk van de desbetreffende keuken. Bij iedere specifieke aanbieding staat duidelijk vermeld wat bij de prijs is inbegrepen.

Showrooms

  • Waar kan ik de keukens op jullie website bezichtigen?

    De keukens die op onze website worden aangeboden zijn voorbeeldopstellingen of aanbiedingen van onze fabrikanten. Het is helaas niet mogelijk om alle keukens in onze showrooms op te stellen.

    Doorgaans worden keukens aan persoonlijke wensen en omstandigheden aangepast. In elke showroom vind je een groot aanbod aan keukens inclusief apparatuur in verschillende stijlen, kleuren en opstellingen. Tevens kunnen we je ter plekke een uitgebreid assortiment fronten, werkbladen en grepen laten zien. Op deze manier krijg je een uitstekend beeld van de uitstraling en kwaliteit van jouw keuken en kun je je bij jouw keuze laten inspireren.

  • Waar is voor mij de dichtstbijzijnde showroom?

    Keukenplaats werkt samen met showrooms verspreid over heel Nederland. Klik hier om de voor jou dichtstbijzijnde showroom op te zoeken. Als je jouw voorkeursvestiging invult op het contactformulier nemen wij contact met je op. Je kunt ook kiezen voor een ontwerp aan huis waarbij een van onze adviseurs je thuis bezoekt.

  • De showroom waar ik een afspraak heb gehad met Keukenplaats, had een andere naam. Hoe kan dat?

    Keukenplaats werkt intensief samen met nauwkeurig geselecteerde zelfstandige winkels waar onze adviseurs gebruik kunnen maken van de showrooms. Op deze manier bundelen we niet alleen onze krachten maar kunnen we tevens onze prijzen zo laag mogelijk houden.

  • Ook ‘s avonds en in het weekend
  • Altijd een winkel bij u in de buurt
  • Gratis 3D ontwerp op maat
JA, ik wil een
GRATIS
adviesgesprek!

Gelieve dit veld leeg te laten.
* Geen ongevraagde reclame Wij bellen u alleen op om het gratis adviesgesprek in te plannen
1.034

gemaakte afspraken vorige maand

4,7 uit 5 sterren uit 11.234 reviews!
bij o.a. de consumentenbond
en facebook

Bekijk onze populairste keukens